Po co prowadzić fanpage na Facebooku?

Po co promować profil na Facebooku?


Możliwości promocyjne, jakie daje Facebook, są nieporównywalne z zasięgiem żadnego innego portalu społecznościowego. Jeśli jesteś początkującym youtuberem, muzykiem, prowadzisz fotobloga lub profil na Instagramie i chcesz zostać liczącym się influencerem, musisz działać na Facebooku. 


Profesjonalny fanpage pomoże Ci zorganizować społeczność fanów i zapewni bezpośredni kontakt z nimi, będzie także reklamą Twojej działalności. Poznaj najważniejsze z powodów, dla których warto prowadzić facebookowego  fanapage’a lub promować prywatny profil:


Reklama

Niezależnie do tego, czym się zajmujesz, promuj swoją aktywność na Facebooku. Dbaj o to, żeby fanpage lub prywatny profil często pojawiały się w wynikach wyszukiwania. Używaj wielu słów kluczowych i stosuj hashtagi – dzięki temu zyskasz szansę na wyświetlenie, lajk albo follow na Instagramie. 


facebook like i wyświetlenia bfame


Facebook oferuje także możliwość wykupienia pakietu płatnych reklam. Warto jednak przemyśleć tę strategię, ponieważ równie skutecznym działaniem może się okazać zakup lajków, wyświetleń czy obserwujących, co z jednej strony zwiększy zasięg Twojego profilu oraz jego prestiż, a jednocześnie ułatwi Ci dotarcie do nowych potencjalnych fanów – zyskasz tym samym podwójnie. 


Sieć kontaktów

Zaczynając internetową działalność, pamiętaj, że social media to tak naprawdę jeden system – choć może Ci się wydawać, że jeśli zgromadzisz lajki i wyświetlenia na Instagramie, fani pojawią się automatycznie na Facebooku – nie zawsze tak będzie. 


bfame - like facebook


Nie zaniedbuj zatem żadnego z portali, jeśli decydujesz się zamówić lajki, wyświetlenia, odtworzenia czy też wybierasz opcję follow na Instagramie lub subskrypcję na YouTubie – działasz na swoją korzyść. Im szerszy jest zasięg Twojej działalności, tym większa szansa na to, że ktoś Cię dostrzeże. Budowanie sieci kontaktów to także współpraca z innymi influencerami i blogerami – wymienianie się komentarzami, polecanie swoich profili i kanałów także pomoże Ci zaistnieć.


Wizerunek

Promowanie facebookowego profilu lub fanpage’a wpływa nie tylko na Twoją popularność, ale przede wszystkim na to, jak postrzegają Cię fani, followersi i pozostali użytkownicy portali społecznościowych. 


Dobrze prowadzony fanpage

pisaliśmy o tym w naszym poradniku ,,Jak prowadzić facebookowy fanpage?” – jest Twoją wizytówką, szczególnie ważną, jeśli chcesz się wybić i dopiero zaczynasz działalność jako początkujący muzyk, fotograf, bloger czy youtuber. To, czy ktoś Cię dostrzeże i czy uda Ci się osiągnąć sukces, zależy także od tego, jak promujesz się w sieci, zwłaszcza w social mediach. Skoro miarą Twojego sukcesu jest liczba lajków, followersów, wyświetleń i udostępnień – możesz, nie czekając aż internauci zauważą Twój potencjał – pokazać swoją działalność jak najszerszemu gronu odbiorców, np. wybierając opcję zakupu za pośrednictwem bfame wyświetleń i udostępnień swoich aktywności na Facebooku i innych portalach. 


bfame - prowadzenie fanpage


Bezpośredni kontakt z fanami

Dobre relacje z grupą osób, które lubią oglądać udostępnianie przez Ciebie treści są niezwykle ważnym składnikiem Twojej osobistej marki. Dzięki nim użytkownicy social mediów odbierają Cię jako otwartą, bezpośrednią osobę, która jest cool i chętnie nawiązuje nowe znajomości. 


bfame pl


Jak dbać o to, by fani nie zniknęli? Na bieżąco reaguj na komentarze, odpisuj na wiadomości, publikuj posty, w których dasz znać, że liczy się dla Ciebie zdanie Twoich followersów i np. chętnie uwzględnisz ich sugestie czy pomysły na nowy cykl wpisów albo filmów. Dziękuj za lajki i udostępnienia – każdy nowy follow czy wyświetlenie zwiększają zasięg Twoich treści i przybliżają Cię do większej popularności. 

 

Fanpage na Facebooku pozwoli Ci w jednym miejscu publikować zdjęcia, filmy, posty oraz kontaktować się z fanami. Nie ma lepszego narzędzia do śledzenia trendów, udostępniania swojej twórczości i szybkiej wymiany opinii niż facebookowa tablica. Jeśli nadal zastanawiasz się, czy warto działać na Facebooku i mieć fanpage, skoro oprócz tego prowadzisz też profil na Instagramie i kanał na YouTubie, nie myśl dłużej nad dobrymi stronami tego rozwiązania. To jasne, że im więcej kanałów promocji wybierzesz, tym lepsze efekty w postaci lajków, follow na Instagramie i wyświetleń zyskasz.