Logo Bfame Czarne
Twitter VS Instagram Threads: Oto różnica w wydajności

Threads istnieje już ponad tydzień, a ostatnie raporty pokazują, że na Threads jest ponad 100 milionów użytkowników.

Nieźle jak na nową sieć społecznościową.

Ludzie byli pod wrażeniem, jak ChatGPT przekroczył 1 milion użytkowników w ciągu pięciu dni… ale Threads od Instagrama zaskoczył wszystkich, a nawet Facebook nie spodziewał się, że na tak wczesnym etapie pójdzie mu tak dobrze.

Jedno jest pewne – Threads bezpośrednio konkurować z Twitterem. Ale pytanie brzmi, co z punktu widzenia marketingu przyniesie Ci więcej wyświetleń i zaangażowania?

Twitter vs Threads od Instagrama

Gdy Threads pojawił się po raz pierwszy, zauważyliśmy, że wielu użytkowników robi jedno…

Przenosili treści, które już tworzyli dla innych sieci społecznościowych, zwłaszcza Twittera, i adaptowali je do Threads.

Nie ma w tym nic nowego, ponieważ przetwarzanie treści to sposób, w jaki wielu marketerów i firm podejmuje podejście omnichannel z mniejszym wysiłkiem.

Zaczęliśmy więc drążyć i śledzić konta publikujące podobne treści na Threads i Twitterze.

Nie mogliśmy znaleźć ich wystarczająco dużo, więc poprosiliśmy o pomoc społeczność marketingową, aby dowiedzieć się, jaka jest różnica w zaangażowaniu między tymi dwiema platformami.

Łącznie śledziliśmy 308 kont dla tego badania. A wyniki były interesujące…

Threads ma większe zaangażowanie

Spodziewaliśmy się, że Threads będzie miało większe zaangażowanie, ponieważ celem każdej nowej sieci społecznościowej jest, aby wszyscy widzieli wszystko, co pomaga sieci rosnąć szybciej.

Następnie, oczywiście, monetyzujesz i ograniczasz zaangażowanie, aby zwiększyć przychody z reklam.

Ale zaangażowanie na Threads jest znacznie lepsze. Wystarczy spojrzeć na poniższy wykres.

Z użytkowników, których śledziliśmy, wielu z nich marketerów, Threads generowało 31,4 lajka (serca) na post w porównaniu do 4,9 na Twitterze.

Patrząc na komentarze, Threads miało ich 4,3 na post, a Twitter 0,4.

Możesz teraz myśleć: Jeśli ludzie mają więcej obserwujących na Threads, mogłoby to zniekształcić wyniki. To samo można by powiedzieć, gdybyś miał więcej obserwujących na Twitterze. Więc spojrzeliśmy na zaangażowanie na obserwującego.

Lajki (serca) na obserwującego na Threads wynosiły 0,41% w porównaniu do Twittera, który miał 0,015%. A jeśli chodzi o komentarze, na Threads było to 0,056% w porównaniu do 0,001% na Twitterze.

Czy to oznacza, że dostajesz więcej wyświetleń i zasięgu na Instagram Threads?

Większe zaangażowanie zazwyczaj oznacza społeczność, która jest bardziej skłonna do ewangelizacji Twojej firmy lub Twojej marki. I obserwować Cię i być lojalnym…

Ale zaangażowanie nie zawsze oznacza więcej wyświetleń.

Na Twitterze możesz zobaczyć swój zasięg i oni go pokazują, ale na Threads nie. Więc trudno to stwierdzić.

Z czasem zakładam, że udostępnią te dane.

Teraz oto, co myślimy, że się stanie…

  1. Zaangażowanie na Threads spadnie, gdy spojrzysz na to jako na stosunek obserwujących do lajków. To gorąca sieć społecznościowa, ale jak na każdej platformie, naturalnie stracisz niektórych ludzi z czasem, ponieważ wielu użytkowników przestanie logować się tak często.
  2. Zasięg zostanie ostatecznie ograniczony. Moment, w którym Meta zacznie monetyzować Threads, to moment, kiedy zobaczysz, jak Twój zasięg powoli zaczyna spadać. Pytanie tylko, kiedy to się stanie.
  3. Threads stanie się bardziej popularne, a Twój zasięg zwiększy się przynajmniej w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Threads otworzy się na więcej krajów, co oznacza więcej rejestracji, co spowoduje wzrost zasięgu Twoich postów.

Podsumowanie

Nie ma znaczenia, czy Instagram Threads czy Twitter ma większe zaangażowanie.

Możesz publikować podobne typy treści na obu platformach, więc równie dobrze możesz to zrobić.

Wszystko, co się stanie, to więcej osób zobaczy Twoją treść. To sytuacja wygrywająca dla marketerów i firm.

Platformy mogą współistnieć… tak jak marki korzystają z Instagrama i Snapchatu. Albo TikToka i Instagrama.

I zobaczysz podobne treści na większości platform.

Spójrz tylko na ten statystyk: Średni użytkownik korzysta z 6,6 platformy społecznościowej. Więc prawdziwe pytanie brzmi, czy jesteś na Threads? Czy planujesz tam być?

Categories: Instagram Threads Twitter
Dodaj komentarz